Tuesday, November 3, 2015

My DIY dangling shawl a.k.a Shawl juntai..


Tadaaaaaa ....

Cantik tak... ?

Aku post gambar ni dalam fb...bukan nak tayang gambar semata-mata hokey...aku more to nak share hasil shawl dangling yang aku jahit last weekend.

Senang jer nak pakai shawl ni. sarung sekali jer...lepas tu adjust kain panjang dari sebelah kiri ke kanan untuk tutup bahagian dada.

Tak pandai aku nak explain sebenarnya. Apapun aku happy tengok hasil jahitan aku ni walaupun jahitan aku masih perlukan improvement, ye lah kan...orang jahit shawl banyak yang guna mesin jahit tepi..hasil lagi kemas dan mantap, aku guna mesin jahit lurus portable jer pun... tapi okey lah jugak...aku yang pakai...bukan aku jual pun. Hihiih...

Sebenarnya shawl ni ikut pola asal memang ada soft awning. Tapi entah kenapa aku ni lembab sangat bab-bab buat awning ni. Aku suka awning yang boleh cover pipi aku yang debab, tapi pola awning yang ada dengan shawl ni macam pendek sikit, jadi aku tak ada masa sangat nak adjust sana sini...aku jahit jerlah body shawl ni....tanpa awning. Hasilnya....jadilah macam yang aku pakai tuuuuu....

InshaAllah, sebenarnya ni pun kira project untuk bisnes online next year. Aku tengah praktis menjahit..supaya hasil jahitan aku lagi kemas.

Agak-agak korang kalau aku jual ni, berapa RM sesuai ? Hhihi...kalau aku jual ni, aku takkan buka slot untuk borong kut...jual as a limited edition dari aku. Maybe kena improvise here and there lagi la.

Ok la... nanti sambung cerita.

P/S : Kena banyak belajar lagi untuk buat awning yang best.


Yang menulis dari hati;


No comments: