Sunday, July 4, 2010

- Mentality Manusia -

Entry kali tok berkisar tentang persiapan aku dlm nak mereadykan dirik utk majlis perkahwinan aku, biarlah aku meng'sub'topikkan nya...

PELAMIN
  
Hal pelamin, me and my family dah setuju utk menjimatkan kos utk membuat sendirik jak pelamin. Bukan apa...utk membuat pelamin, mun gik nak sewa2 di Miri tok, harga very the expensive. Puas aku ngeliling bandar Miri tok, mencarik tempat yg menyediakan persiapan perkahwinan dgn harga yg berpatutan. Erm...tp....dah kira tambah tolak darab bahagi..aku tetap juak decide utk buat pelamin sendirik. Biarlah kacak sik kacak di mata orang, yang penting aku suka...aku puas hati.  Why harga barang di Miri mahal gilak....?. So last2 beli jak kain sendirik, kebetulan last time gi KK, berkesempatan g KK membeli kain. Murahhhhhhh......kain pun okey...who care's juak kain ya murah ka mahal..? Aku dan tunang aku punya duit, sukati kami la....yg penting kmk org buat ikut kemampuan kmk orang..biarlah...


Tok adalah gbr contoh....idea buat pelamin tok boleh la diguna pakai. Lagikpun majlis sanding aku kan buat di rumah...so..tema adalah 'sederhana' tp 'happening;....hahaha....oopppssss...tema majlis aku adalah Merah dan Putih...


BAJU PENGANTIN

Baju tok juak cgek hal. Carik baju pengantin di Miri, ya rabbi...harga...heeeerrrmmm..sendat geruk ku nak nyebut. Bolehnya mencecah harga sampe rm500+ hingga rm600+ sepasang. Oleh kerana aku tok berasal dari golongang yang sederhana, jadi bagi aku harga ya memang lah 'agak mahal'. Utk org mampu...memanglah klik jari jak daknya. Actually, aku sik kisahlah berbelanja rm500 sepasang ya, asal ku rasa puas hati dan harga rm500+ ya berbaloi dgn rupa baju. Dan...dan....sekali lagik aku rasa...quality baju not so good. Dan juga buat kesekian kali nya, aku menyewa baju d KK...mmg agak simple la designnya, tp compare dgn harga memang consider berbaloi. Once again aku nak madah...dulilah baju aku harga berapapun..janji aku happy, aku puas hati....aku dan tunang aku punya duit, sukati kamilah...ha ha ha ha ha
Ada member selalu tanya, ko sewa or buat sendirik baju..? Aku honestly madah, aku sewa. Why sewa..? Setiap org ada pendapat sendirik berkenaan isu sewa dan buat sendirik baju pengantin tok. Tp sbnrnya bagi aku..baju k nikah yang penting dibuat sendirik. Baju sanding, sewa ajaklah. Paling2 mun kita tok nang pandei jahit..sik apalah buat baju sendirik pun (time mcm tok la aku nyesal sik mok belaja jahit..mak aku berkali-kali nyuruh belaja jahit, aku bengkeng sik mok. Time sekolah pun aku ambik sains pertanian...sik mok ambik sains rumah tangga..ha ha ha..sot..) Terserahla kawan2 mun nak buat baju sendirik, kedei kain byk..asal sanggup berbelanja ajak. Bagi aku lagik penting kita buat sesuatu semampunya kita, jgn melebihi kemampuan hanya kerana mok dptkan majlis yg grand2..ya nyusah dirik namanya..

Jom..kita tgk baju2 pengantin...contoh2 ajaklah...sikkan aku nak upload awal baju sanding aku..ha ha ha ha


Gold color.....nice one....anyway...baju ini cantik jugak....




Tok kelabu.....erm....tema baju d Bongawan lak.......
*** Makcik andam...baju kami tempah dah alter ke....??? Hik...Hik...Hik....


BUNGA

Bunga...? Erm....penting bunga tok utk eksesori tambahan dlm apa2 majlis pun. Sekda bunga sekdalah serinya.

Okay...dengan happynya aku nak madah, bunga pilihan aku adalah bunga tulip.  Tok ku upload gbr bunga tulip. Sebenarnya tunang aku pun sik tauk gney rupa bunga tulip. Bengong sungguh dia itu....

Red Tulip 

Cantikkan White Tulip..
This is the color of the flower yang aku tgh carik..

WHY TULIP....?????

Bila kita dah minat, kita sik akan dpt explain in detail kenak kita minat sesuatu benda ya..betul sik...? Rasanya aku dah ada post before tok kronologi tulip aku tok. Apapun...aku suka sesuatu yang unik...so..bunga mawar @ ros terlalu common utk aku. Yessss....bunga tulip susah nak dapat...mun ada pun bunga freshnya, mesti harganya mahal. Dah nama aku suka...so....ada aku kesah....? Yang penting aku heppi...hi hi...

P/s: utk my fiance...inilah bunga tulip sayang ooooiiii......


KAD JEMPUTAN
Kad jemputan tok memang susah nak cerita. Aku mok kad yang simple2..jimat belanja. Gik pun aku rasa aku sik lah tempah kad byk gilak...cukup2 dalam 200 kad ajak..hi hi hi...byk kawan promote kad, semua madah mun tempah dgn nya tok murah, tempah ngannya ya murah...tp aku madah aku bukan nak tempah kad sampei seribu pun. Huhuhu...ada yang bila nanggar aku carik2 kad jemputan utk ditempah secara online, bila nangga harga yang aku aim ya berposen sekeping...ada yang senyum sumbing. Kenaklah...? Apa juak masalahnya mun aku ambik kad yang harganya kurang dari rm1 sekeping..? Bukan aku sik mok dgr pendapat...aku cuma nak jimat jak. Byk nak pakei duit ya kelak time majlis sanding. Jgn berbelanja lebih ngan kad ajak...asal unik rupa okeylah ya..kan aku dah padah majlis aku bertemakan 'sederhana tapi meriah'...yang penting ya adalah majlis nikah..halal segalanya..

Okeyla...ya ajak dolok setakat tok. Gik ngantok mataku..isshhh..issshhh


P/s: I Love My fiance...I Love my family...muahhhhhssssss xoxo

No comments: